Bilvarmere og ladebokse: Webasto er nr.1

Læserne af de tre tyske bilmagasiner tildeler førstepladsen på varmere - og for første gang også ladebokse fra Webasto

Press contacts

Kai Faulbaum
Communications Manager Customized Solutions Global
Phone: +49 (89) 8 57 94-53734

Rødovre – d. 26. april 2022 – I dette års undersøgelse, foretaget af magasinerne Auto Bild, Auto Motor und Sport og Auto Zeitung, har mere end 150.000 deltagere stemt på Webasto som det bedste bilvarmer brand. Virksomheden har nu vundet titlen i de tre magasiner for sjette gang i træk. To af magasinerne havde for første gang også spørgsmål med til læserne, vedr. den bedste leverandør af ladebokse til elbiler. Og her vandt virksomheden fra Stockdorf også kategorien.

“Dette fantastiske resultat betyder at vi ikke kun har formået at beholde vores markedsposition på vores kerneforretning, men også sikrer vores kunders tilfredshed med vores e-mobilitets løsninger, kommenterer Heike Nieheus, Executive Vice President Webasto Customized Solutions. Denne kundetilfredshed sikres på baggrund af, at den tyske leverandør til bilindustrien også producerer ladebokse, såvel som bilvarmere hvor ”Webasto” næsten er blevet et synonym. Produktporteføljen inkluderer også batterier til elektriske køretøjer – fra biler til lufthavnskøretøjer.

Hvert år, gennemfører de tre magasiner en læserundersøgelse for at finde de bedste brands blandt tyskernes favoritter indenfor transportsektoren. Når de afgiver deres stemmer, kigger de på kvalitet, design og innovation. Sammenlignet med sidste år, har Webasto bibeholdt den høje kundetilfredshed på bilvarmere – og har endda formået at øge den til 83,9 % (Auto Bild). Ladeboksene – hvor der er betydeligt flere leverandører – fik førstepladsen med 48,4 % af stemmerne (Auto motor und Sport).

Bilvarmeren opvarmer motoren (på de fleste modeller) og kabinen i biler og autocampere før rejsen påbegyndes, på den måde er sikkerheden og komforten optimal lige fra starten af turen. Irriterende is-skrabning og frosne fingre er historie, og ruderne er fri for is og dug, året rundt. Med en ladeboks, kan du hurtigt og sikkert lade din elbil op. Smarte ladebokse, som Webasto Next, kommunikerer via internettet – hvilket gør det muligt at opdatere dem efter behov og vedligeholdelse på afstand – og også fungere med andre enheder, såsom solceller. Next kan selvfølgelig også bruges til få refunderet elafgiften når du lader din bil.

Press contacts

Kai Faulbaum