Den elektriske fremtid er her: Lotus Eletre er udstyret med Webasto

Webasto leverer intelligente og effektive elektromobilitets løsninger til den fuld-elektriske SUV fra Lotus.

Rødovre – 24 maj 2022 – et skoleeksempel på en succesfuld transformation på fire hjul: Webasto og det sporty bilmærke Lotus indleder en ny æra med elektromobilitet og selvkørende biler. Den nye, fuld-elektriske Eletre er spækket med systemekspertise fra den tyske top 100 leverandør til bilindustrien.

Sensormodulet til tag
Den såkaldte “Hyper” SUV er udstyret med verdens første sensor modul til tilbagetrækning af tag. Ved siden af Lidar-sensoren integrerer Webasto-systemet også sensortilgængelighedsteknologier i taget på en visuelt tiltalende måde. Rengøringssystemet og bevægelses- og drivmekanismen sikrer blandt andet den bedst mulige systemtilgængelighed under en række forskellige forhold. Det er her Webasto's mecahatronics design og systemintegrationskompetencer kommer i højsædet. Modulet er udviklet i samarbejde mellem de tyske og kinesiske Webasto-sites, Stockdorf, Hengersberg, Augsburg, Gilching, Shanghai og Wuhan.

Ladeboks og mobilt ladekabel
Ladeboks løsningerne der er produceret af Webasto til Lotus møder alle de globale krav. Den intelligente ladeboks har en ladekapacitet på op til 22 kW. Det mobile ladekabel kan nemt forbindes til ethvert hjem eller industri installation og sikrer en simpel og nem opladning derhjemme eller på farten.

Den 800-volts high-voltage varmer HVH 100
Den 800-volts kølervæske varmer, der er installeret i den fuld-elektriske SUV er verdens første til serieproduktion. Med en effektivitet på mere end 95%, er denne high-voltage varmer fra Webasto virkelig imponerende. Med et output på 10kW, er det den mest kraftfulde varmer til personbilsmarkedet.

“Vores løsning i den nye Lotus Eletre er et bevis på vores succesfulde transformation, fra en klassisk leverandør til bilindustrien, der fabrikerer tagløsninger og bilvarmere til partnere, til en leverandør der er fuldt engageret i at bruge sin mechatronics og elektriske køretøjs kompetencer til aktivt at forme fremtidens mobilitet i det fulde spektre.” fortæller Freddy Geeraerds, Medlem af bestyrelsen i Webasto SE og globalt ansvarlig for tag-divisionen.